Rekrutacja
Zasady rekrutacji do szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Dobrym Mieście na rok szkolny 2019/2020
- 1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych, dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członkom komisji.
- 2.Komisja rekrutacyjna prowadzi odrębnie postępowanie rekrutacyjne dla absolwentów gimnazjum i odrębnie dla absolwentów szkoły podstawowej.
- 3.Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy:
- 1)podanie do wiadomości kandydatom informacji o warunkach rekrutacji z uwzględnieniem kryteriów przyjęć ustalonych w statucie szkoły;
- 2)ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły;
- 3) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- 4. Dyrektor szkoły może zwolnić komisję rekrutacyjną od przeprowadzenia postępowania, jeżeli liczba kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klas pierwszych szkoły jest mniejsza lub równa limitom miejsc, w poszczególnych oddziałach.
- 5. O przyjęcie do klasy pierwszej szkoły mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum/szkoły podstawowej, którzy w wyznaczonym przez kuratora terminie złożą w sekretariacie szkoły wymagane dokumenty:
- 1)podanie ( na właściwym formularzu );
- 2)2 zdjęcia;
- 3)kartę zdrowia;
- 4)świadectwo ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej (oryginał lub potwierdzoną kopię, po otrzymaniu);
- 5)zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty (oryginał lub potwierdzoną kopię, po otrzymaniu).
- 6. O przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej decyduje postępowanie rekrutacyjne w oparciu o kryteria uwzględniające:
- 1)punktację wybranych zajęć edukacyjnych i inne osiągnięcia ucznia, wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej, które uwzględnia się w postępowaniu rekrutacyjnym;
- 2)liczbę punktów uzyskanych za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum/szkoły podstawowej, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego/szkoły podstawowej.
- 7. Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału szkoły w kolejności zgodnej
z uzyskaną sumą punktów do wyczerpania planowanego limitu miejsc. - 8. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym pierwszeństwo mają:
- 1) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych;
- 2) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki;
- 3) kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadający opinię publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia kandydata.
- 9. Do kandydatów, którzy ukończyli gimnazjum/szkołę podstawową dla obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub ukończyli szkołę za granicą stosuje się odpowiednie przepisy.
- 10. Kandydat w wyniku postępowania rekrutacyjnego może uzyskać maksymalnie 200 punktów, w tym:
- 1) 100 punktów za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych i inne osiągnięcia ucznia, wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum/ szkoły podstawowej;
- 2) 100 punktów za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum/ w szkole podstawowej.
- Zasady przyznawania punktów za oceny i szczególne osiągnięcia ucznia;
Przedmiot |
Celujący |
Bardzo dobry |
Dobry |
Dostateczny |
Dopuszczający |
Język polski |
18 |
17 |
14 |
8 |
2 |
Historia |
18 |
17 |
14 |
8 |
2 |
Matematyka |
18 |
17 |
14 |
8 |
2 |
Fizyka |
18 |
17 |
14 |
8 |
2 |
- 1) 18 punktów za szczególne osiągnięcia ;
- 2) 7 punktów za świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem;
- 3) 3 punkty za aktywność społeczną