Zasady rekrutacji do szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Dobrym Mieście na rok szkolny 2019/2020
1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych, dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członkom komisji.
2.Komisja rekrutacyjna prowadzi odrębnie postępowanie rekrutacyjne dla absolwentów gimnazjum i odrębnie dla absolwentów szkoły podstawowej.
3.Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy:
1)podanie do wiadomości kandydatom informacji o warunkach rekrutacji z uwzględnieniem kryteriów przyjęć ustalonych w statucie szkoły;
2)ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły;
4. Dyrektor szkoły może zwolnić komisję rekrutacyjną od przeprowadzenia postępowania, jeżeli liczba kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klas pierwszych szkoły jest mniejsza lub równa limitom miejsc, w poszczególnych oddziałach.
5. O przyjęcie do klasy pierwszej szkoły mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum/szkoły podstawowej, którzy w wyznaczonym przez kuratora terminie złożą w sekretariacie szkoły wymagane dokumenty:
1)podanie ( na właściwym formularzu );
2)2 zdjęcia;
3)kartę zdrowia;
4)świadectwo ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej (oryginał lub potwierdzoną kopię, po otrzymaniu);
5)zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty (oryginał lub potwierdzoną kopię, po otrzymaniu).
6. O przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej decyduje postępowanie rekrutacyjne w oparciu o kryteria uwzględniające:
1)punktację wybranych zajęć edukacyjnych i inne osiągnięcia ucznia, wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej, które uwzględnia się w postępowaniu rekrutacyjnym;
2)liczbę punktów uzyskanych za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum/szkoły podstawowej, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego/szkoły podstawowej.
7. Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału szkoły w kolejności zgodnej
z uzyskaną sumą punktów do wyczerpania planowanego limitu miejsc.
8. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym pierwszeństwo mają:
1) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych;
2) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki;
3) kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadający opinię publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia kandydata.
9. Do kandydatów, którzy ukończyli gimnazjum/szkołę podstawową dla obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub ukończyli szkołę za granicą stosuje się odpowiednie przepisy.
10. Kandydat w wyniku postępowania rekrutacyjnego może uzyskać maksymalnie 200 punktów, w tym:
1) 100 punktów za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych i inne osiągnięcia ucznia, wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum/ szkoły podstawowej;
2) 100 punktów za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum/ w szkole podstawowej.
Zasady przyznawania punktów za oceny i szczególne osiągnięcia ucznia;
Przedmiot
Celujący
Bardzo dobry
Dobry
Dostateczny
Dopuszczający
Język polski
18
17
14
8
2
Historia
18
17
14
8
2
Matematyka
18
17
14
8
2
Fizyka
18
17
14
8
2
1) 18 punktów za szczególne osiągnięcia ;
2) 7 punktów za świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem;